DHL eCommerce “Online Shopper Trends” raporunun 2. fazını yayımladı
Tüketicilerin, online alışveriş tercihlerini ortaya koymak adına DHL eCommerce tarafından hazırlanan Online Shopper Trends Report 2024’ün ikinci fazı yayımlandı. İlk fazında Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerindeki tüketici davranışları hakkında önemli veriler sunan raporun ikinci fazında ise sosyal medya platformlarının satın almaya etkisi ve alışveriş alışkanlıklarıyla ilgili önemli sonuçlar yayınlandı. Rapor, 24 ülkeden toplamda 12.000 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Online Shopper Trends Report 2024 sonuçlarına göre, dünya genelinde alışveriş yapanların yüzde 84’ü haftada en az bir kez online alışveriş için araştırma yaptığını söylerken, yüzde 52’si ise haftada bir kez sipariş verdiğini belirtiyor. E-ticaret alışverişlerinde en çok rağbet gösterilen kategorilerin başında “giyim ve ayakkabı” geliyor. Türkiye, giyim ve ayakkabı, kozmetik ve gıda kategorilerinde Avrupa’da en çok alışveriş yapan ülke konumunda.
Türkiye’de online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 73’ü sürdürülebilirliğe önem veriyor
Online alışveriş yapanlar, alışverişlerinin çevreyi nasıl etkilediğine daha fazla dikkat ediyor. Alışveriş tercihlerinde geri dönüştürülebilir ambalajlardan karbon emisyonlarına kadar sürdürülebilirlik giderek daha önemli hale geliyor. Dünya genelinde e-ticaret müşterilerinin yüzde 59’u online alışverişlerinde sürdürülebilirliğin kendileri için ‘çok’ veya ‘oldukça’ önemli olduğunu söylerken, bu oran Türkiye’de yüzde 73’e çıkıyor.
Türkiye’deki e-ticaret tüketicilerinin sürdürülebilirlik duyarlılığı yeşil teslimat tercihlerine de yansıyor. Tüketicilerin yüzde 76’sı yeşil teslimat için daha fazla ödeme yapabileceğini ifade ediyor.
Tüketiciler sürdürülebilirlik farkındalıklarını ambalaj tercihlerinde de gösteriyor. Avrupa’daki e-ticaret kullanıcılarının yüzde 47’si sürdürülebilir/geri dönüştürülebilir ambalajlar için daha fazla ödeme yapabileceğini söylüyor.
Kullanıcı yorumları satın alma kararında etkili oluyor
Tüketici yorumları e-ticaret alışverişinde satın alma tercihlerini belirleyen unsurların başında geliyor. Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 98’i yorumların satın alma kararında etkili olduğunu söylüyor. Bu konuda duyarlılığı olan ülkeler arasında dünya genelinde Brezilya, Avrupa’da ise Türkiye öne çıkıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
AVCILAR ESCORT
AYANCIK ESCORT
AYAŞ ESCORT
AYBASTI ESCORT
AYDIN ESCORT
AYDINCIK ESCORT
AYDINKENT ESCORT
AYDINLAR ESCORT
AYDINTEPE ESCORT
AYRANCI ESCORT
AYVACIK ESCORT
AYVALIK ESCORT
AZDAVAY ESCORT
AZİZİYE ESCORT
BABADAĞ ESCORT
BABAESKİ ESCORT
BAFRA ESCORT
BAĞCILAR ESCORT
BAHÇE ESCORT
BAHÇELİEVLER ESCORT
BAHÇESARAY ESCORT
BAHŞİLİ ESCORT
BAKIRKÖY ESCORT
BAKLAN ESCORT
BALA ESCORT
BALÇOVA ESCORT
BALIKESİR ESCORT
BALIŞEYH ESCORT
BALLICA ESCORT
BALYA ESCORT
BANAZ ESCORT
BANDIRMA ESCORT
BARTIN ESCORT
BAŞAKŞEHİR ESCORT
BAŞÇİFTLİK ESCORT
BAŞİSKELE ESCORT
BAŞKALE ESCORT
BASKİL ESCORT
BAŞMAKÇI ESCORT
BAŞYAYLA ESCORT
BATMAN ESCORT
BATTALGAZİ ESCORT
BAYAT ESCORT
BAYBURT ESCORT